ZÁJMOVÉ TERAPIE


Zájmové terapie tvoří nadstandartní součást naší práce, během které děti rozvíjejí své schopnosti, samostatnost, zdravé sebevědomí a manuální zručnost. Zaměření a obsah je přizpůsoben tak, aby rozvíjel celou osobnost dítěte i jeho specifické dovednosti.
Zájmové terapie vedou učitelky naší mateřské školy, jsou bezplatné, popř. rodiče přispívají pouze na zakoupení potřebných pomůcek (např. kniha pro předškoláky).

Zájmové terapie jsou realizovány od října do května, popř. června v odpoledních hodinách v rámci výchovně - vzdělávacího procesu.

Zájmové terapie se mohou v různých školních letech lišit a jsou realizovány na základě zájmu rodičů. Počet dětí je v terapiích omezen
s přihlédnutím k náročnosti terapie a individuálním potřebám dětí, které se terapie účastní (stanovuje pedagog).

Náplň zájmových terapií a obsah si zpracovávají pedagogové, kteří terapii v daném školním roce realizují. Toto rozpracování je poté součástí třídního vzdělávacího programu.

 

    • Pohádkový svět smyslů – koncept Snoezelen, pouze individuální práce.
    • Montessori koutek – podporování kreativního poznávání pomocí Montessori metody, vhodné pro děti, jež dokáži spolupracovat a respektovat jeden druhého.
    • Hravá věda – zdůrazňuje hravý přístup k vědě.
    • Malí herci – podpora fantazie a představivosti v bezpečném prostředí, kde mohou děti experimentovat s různými rolemi, výrazy a pohyby.
    • Muzikohrátky s prvky cvičení na propojování mozkových hemisfér - zábavné pojetí hudebních her a pohybu v propojení s rytmem.
    • Hrátky s keramickou hlínou – seznámení s keramickou hlínou a osvojení si práce s ní.
    • Smyslohrátky – jedná se o senzorické smyslové hry a aktivity zaměřené na stimulaci a rozvoj smyslových funkcí u dětí.
    • Venkovní hrátky – zájmová terapie zaměřená na venkovní prostředí jako hlavní prostředek pro aktivity. Cílem je podpořit vztah k přírodě, ale také posílit motorické dovednosti
      a schopnosti sociální interakce.
    • Hravá jóga - cvičení zahrnuje stimulační masážní prvky, dechová a zraková cvičení, samotné asány (jógové pozice) a samozřejmě relaxaci.
    • Zdravé tělíčko – zaměření na různé oblasti pohybových aktivit, které budou vedeny zábavnou formou a bude brán zřetel na motorický vývoj dítěte. Budou zařazovány
      i prvky zdravotní tělesné výchovy.
    • Předškoláček - hravou formou budeme rozvíjet a prohlubovat rozumové znalosti, grafomotorické dovednosti, komunikační schopnosti, určeno pro děti předškolního věku nebo s odloženou školní docházkou.

 

...
NAŠE TŘÍDY

Kdo jsme ...

Organizace Mateřská škola Klíček je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem, je to škola zřízena podle §16 odst. 9 Školského zákona. Vzdělávají se v ní děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Naši MŠ navštěvují děti s vadami řeči, zraku, sluchu, děti s tělesným postižením a děti s mentálním postižením. Od září 2015 máme dvě speciální třídy pro děti s autismem a kombinovaným postižením.

Naše vize ...

Speciálně pedagogickou činností rozvíjet samostatnou, zdravě sebevědomou a tvůrčí osobnost schopnou vidět a vnímat svět v jeho pestrosti a změnách. Pomocí speciálně pedagogických činností předcházet vzniku defektivity, podporovat zdravý růst a vývoj dítěte. Naše koncepce je směřována k tomu, aby děti se zdravotním postižením získaly v MŠ dobré základy do života i pro další vzdělávání, aby byly schopny s uspokojením zvládat další životní a vzdělávací etapy. Naším cílem je zajistit všem dětem ty nejlepší podmínky pro jejich rozvoj, vytvořit prostředí plné pohody a klidu.

O třídách ...

Mateřská škola Klíček má 5 tříd pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami - navštěvují nás dětí s mírou podpůrných opatření 3. - 5. stupně (děti se závažnými vadami řeči, zraku, sluchu, děti s postižením mentálním, tělesným, děti s postižením kombinovaným). Máme otevřeny dvě speciální třídy pro děti s autismem. Děti mají možnost účastnit se různých zájmových terapií a netradičních terapeutických technik (zooterapie, jízda na koni, saunování …)